Skip to main content
Verhalen uit de regio

EuroParcs de IJssel Eilanden heel positief over technisch medewerker Nico

Datum: 28 april 2025

‘Dit is voor iedereen een succesverhaal’

“Succesverhaal, hele goede match, iedereen tevreden, een echte vakman en populair bij onze medewerkers én gasten…”, somt parkmanager Adri Lindeboom van EuroParcs de IJssel Eilanden op als hij over medewerker Nico praat. Deze Kampenaar kwam twee jaar terug via Impact Kampen-Dronten binnen op het vakantiepark en is ondertussen niet meer weg te denken.

De IJssel Eilanden biedt vakantiegangers prachtige verblijven aan het Reevemeer, het water dat Overijssel en Flevoland van elkaar scheidt. EuroParcs vindt het belangrijk om als bedrijf ook een rol te spelen in de maatschappij. Vanuit die houding kwamen de gesprekken met Impact Kampen-Dronten tot stand. “Maar wij hadden ook gewoon een vacature binnen onze technische dienst. En we hebben nu een echte vakman in dienst”, vertelt Lindeboom.

Gastvrijheid Werkt!

Tevreden medewerker

Hij heeft het dus over Nico. Een 44-jarige inwoner van Kampen met een technische achtergrond, die vanwege problemen met zijn rug al een tijd langs de zijlijn stond. “Mensen die al een langere periode niet aan de slag zijn, willen heel graag. Dat hebben we bij Nico ook gemerkt. Hij is een hele tevreden medewerker die bovendien een volwaardig onderdeel is van ons team. Vanaf het eerste begin was de match heel goed.”

Elektricien en installateur

Nico is een van de vijf medewerkers die de technische dienst vormen. Ze nemen alle klussen voor hun rekening die op een vakantiepark voorbij komen. “Van een tuinhekje repareren tot warmtepompen resetten. Deze medewerkers zijn elektricien en installateur in een. En dan verzorgen ze ook nog het onderhoud aan onze dierenweide”, legt Lindeboom het takenpakket uit.

Als techneut draait Nico moeiteloos mee in het team. Met tilwerk en zware inspanningen heeft hij meer moeite. “Maar dat hebben we vanaf het begin goed besproken. Bij dat soort werkzaamheden krijgt hij hulp van de andere medewerkers. Dat is geen enkel probleem. Als je zoals wij een hecht team hebben, is zo’n samenwerking eigenlijk heel normaal.”

Graag geziene collega

Lindeboom bereidde zijn team, na de positieve gesprekken met Impact Kampen en Dronten, dan ook niet uitgebreid voor op de komst van de nieuwe collega. “Nico heeft rugproblemen, maar verder is hij net zoals jij en ik. Na onze gesprekken had ik er bovendien vertrouwen in dat hij uitstekend in ons team zou passen. En dat is ook gebleken. Nico is een graag geziene collega en onze vakantiegangers lopen met hem weg. Zijn karakter past heel goed bij de gastvrije omgeving van een vakantiepark.”

Bijna te goed, glimlacht Lindeboom. “Als ik dan toch een negatief puntje moet benoemen, dan zit dat ook in het sociale en vrolijke karakter van Nico. Hij blijft soms net wat te lang gezellig kletsen met de dames van de receptie. Maar dat is ook wel weer handig: als ik hem zoek en ik zie dat zijn bus nog bij kantoor staat, dan weet ik dus precies waar hij is…”

Geen problemen, maar oplossingen

Maar tegenover die onhebbelijkheid staan dus veel positieve punten. Lindeboom roemt bijvoorbeeld de zelfredzaamheid van Nico. “Hij is een echte kartrekker binnen ons team en durft beslissingen te nemen. Ook in het weekeinde als ik zelf niet op het park ben. Problemen of storingen lost hij dan zelf op en vervolgens stuurt hij mij dan een appje. Dan meldt hij hoe hij iets heeft opgelost en dat we het daar maandag maar even over moeten hebben. Hij denkt niet in problemen, maar in oplossingen.”

En dat is ook de kern van de tip die Lindeboom aan collega-ondernemers mee wil geven. “Tegen rompslomp hoef je echt niet op te zien. Impact Kampen-Dronten helpt je daarbij. En die ‘rompslomp’ weegt niet op tegen de uitstekende medewerker die we hebben gekregen én de financiële voordelen. Wij staan zeker open voor meer samenwerkingen. Op ons park gaan we het groenonderhoud zelf verzorgen. Die vacatures heb ik ook bij Impact onder de aandacht gebracht.”

Tenslotte nog even terug naar Nico. Die werkt nu voor 60 procent bij de IJssel Eilanden en ontvangt daarnaast een WIA-uitkering. “Mocht het met zijn rug goed blijven gaan, dan staan we denk ik allebei open voor een volledig dienstverband. We zijn allebei heel tevreden over onze samenwerking.”

Onderdeel van de campagne Gastvrijheid Werkt!

Werken in de vrijetijdssector is méér dan een baan. Het is innovatie, gastvrijheid, technologie en vooral werkplezier. Hier bouwen we niet alleen aan vakanties en belevingen, maar ook aan de toekomst van werk! In Regio Zwolle positioneren en ontwikkelen we de sector, samen met partners, als aantrekkelijke werkgever voor iedereen. Deze campagne is een initiatief van Sectortafel Vrijetijdseconomie Regio Zwolle, waarmee we onder andere op imagoversterking van de sector inzetten en vooruitstrevende samenwerkingen en projecten aanjagen. Wil je kennismaken, heb je een idee of behoefte om te sparren? Neem contact op met netwerkregisseur Anieke van Wijnen via 06-30998767 of a.van.wijnen@zwolle.nl.