Sluit menu
Menu
Nieuws uit de regio

Bruggenbouwer

Datum: 2 augustus 2022

Verbind jij, als één van de twee, bruggenbouwers studenten en jongeren met de Agri & Food sector in Regio Zwolle?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

8 uur p/w

In deze rol neem je samen met de andere bruggenbouwer de verantwoordelijkheid over een groot deel van onze communicatieactiviteiten en project management: het bouwen van een sector brede marketingstrategie, het organiseren van campagnes voor awareness en leadgeneratie. Je hebt de ambitie om de sector weer aantrekkelijk en trendy te maken. Jij bent de verbindende schakel tussen het onderwijs en de sector en richt je specifiek op het verbinden van jongeren met de Agri en Food sector. Je zal nauw samenwerken met de andere bruggenbouwer, maar ook met de projectgroep vanuit de Sectortafel en uiteraard de Raad van Coaches, bestaande uit 3 coaches met veel expertise en ervaring binnen de sector.

Wat is de HCA Sectortafel?

De Human Capital Agenda – Upgrade jezelf Regio Zwolle is een samenwerking tussen 20 regiogemeenten, 4 provincies, werkgevers- en werknemersorganisaties, UWV Werkbedrijf en (beroeps)onderwijs. Om een Leven Lang Ontwikkelen te stimuleren voor werknemers, werkzoekenden en werkgevers is de Human Capital Agenda (HCA) opgesteld. De samenwerking is gericht op drie pijlers: beschikbaarheid, wendbaarheid en inclusiviteit. In het kader van HCA zijn er 9 sectortafels die versterking van de arbeidsmarkt in de belangrijkste sectoren te stimuleren. Een actieagenda geeft inzicht in de werking die de sectortafel Agri & Food voor ogen heeft voor de arbeidsmarkt, deze agenda beschrijft de projecten en activiteiten die door de sectortafel worden ondernomen. Doelstellingen van de HCA Agri & Food sectortafel zijn het verbeteren van de aansluiting tussen onderwijs en bedrijfsleven voor de sector, het vergroten van de aantrekkingskracht van de sector op werknemers en het binden van jonge nieuwe talenten aan de sector door middel van regionale talentenprogramma’s.

Jouw kracht

Als bruggenbouwer ga jij voor de sectortafel een brede communicatie visie en strategie opzetten en draag je zorg voor, in samenwerking met het projectteam, het realiseren van de doelstellingen. Je focust je specifiek op de pijlers ‘’Beschikbaarheid’’ en ‘’Wendbaarheid’’ en richt je in de werkzaamheden op het creëren van de verbinding tussen studenten en de Agri & Food sector. Denk hierbij aan het verhogen van de algehele bekendheid, het informeren en interesseren van studenten van verschillende opleidingen voor de Agri & Food sector en de mogelijkheden die hierin voor ze liggen. Samen met je mede-bruggenbouwer en het projectteam maak jij de strategie waar.

Je bent wendbaar en kunt makkelijk bijsturen wanneer er nieuwe inzichten ontstaan of de markt en/of stakeholders iets anders vragen. Bij alles wat je doet, denk je na over de toegevoegde waarde voor de sectortafel en vraag je jezelf af of het efficiënt en doelgericht is. Je zal werken vanuit de principes: vertrouwen, vrijheid, verantwoordelijkheid en samenwerken. Je bent in staat om de marketingstrategie te ontwikkelen op merk, klantgroepen, content en kanalen. Je stuurt op het vergroten van klantwaardering, -bereik en -loyaliteit.

Je kunt je visie goed verwoorden en je bent in staat hiervoor draagvlak en support te creëren. Je zorgt ervoor dat deze heldere visie wordt uitgevoerd, soms door jou zelf of je mede-bruggenbouwer, soms in samenwerking met het projectteam.

Waar zal jij je mee bezig houden?

  • Talenten werven voor de talentprogramma’s in de regio en meedenken over de creatie van nieuwe talentenprogramma’s;
  • In samenwerking met het onderwijs evenementen organiseren om awareness en leads te genereren voor de talentenprogramma’s en mogelijke bedrijfsopdrachten;
  • Het toepassen van je eigen ervaringen, kennis en contacten om zo o.a. content te creëren die door de sectortafel en de regio kan worden gebruikt voor mogelijke PR doeleinden;
  • Het bedenken en uitvoeren van een strategie die zich richt op het binden van jongeren en studenten met de Agri & Food sector. Deze strategie zal in lijn moeten liggen met de gestelde doelen en nog te vormen KPI’s.
  • Doorvertaling van deze strategie naar een optimale kanalenmix (bemenst en digitaal) om klanten te bedienen, en bijbehorend beleid en kaders met werkstandaarden en procedures.

    Gedurende de eerste periode zal er verder duidelijk worden welke aanvullende werkzaamheden er onder de verantwoordelijkheid van de bruggenbouwers zal komen te liggen.

Wat zoeken wij in jou?

  • Je werkt en denkt op HBO-niveau en bent nog bezig met een opleiding, marketing, communicatie of commerciële studies zijn een pré;
  • Je legt gemakkelijk contact met leeftijdgenoten en voelt goed aan hoe je zo efficiënt mogelijk verbinding kan maken met deze groep;
  • De positie van een ambassadeursrol voor de sector Agri & Food is iets wat je erg aanspreekt;
  • Je kunt werken met verschillende platformen (digitale en traditionele media), weet vernieuwing in digitale kanalen toe te passen door effectieve inzet van data analytics, digital marketing en contentmarketing;
  • Je staat stevig in je schoenen en weet werkzaamheden met aandacht en zorgvuldigheid uit te voeren.
  • Jij kunt draagvlak creëren bij interne en externe stakeholders om de sectortafel Agri & Food beter te positioneren.
  • Je bent ontwikkelgericht en hebt een grote veranderbereidheid.
  • Je bent proactief en kan naast zelfstandig werken ook uit de voeten met werken in een team;
  • Je beschikbaarheid is minimaal 5 maanden tot maximaal 2 jaar, 8 uur per week.

Wat wij jou bieden?

Professionele coaching door de Raad van Coaches. Bestaande uit drie coaches; Jan Groen - Green Organics, Erlend Beltman - Plukon en Willem Jüttner - Keyminds. Uiteraard veel vrijheid, vertrouwen, verantwoordelijkheid en samenwerking met een enthousiast team. Een marketing positie waarin je ruimte krijgt om te bouwen aan een sterk merk!

En wat betekent dat in arbeidsvoorwaarden:

  • Passende vergoeding;
  • Veel mogelijkheden voor inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling;
  • Reiskostenvergoeding indien nodig;
  • Hybride werken

Tijd om te ondernemen!

Met een ambitieuze, ondernemende en proactieve houding bereik je binnen de Sectortafel het meest. Studenten die kansen signaleren en deze ook pakken, passen dan ook het beste bij ons.

Ben jij zo iemand, herken jij jezelf in dit profiel en als onze Bruggenbouwer? Solliciteer dan direct. Stuur je CV en motivatiebrief naar Sandra Berenpas via sandra.berenpas@upgradejezelfregiozwolle.nl.

Mocht je nog meer informatie over deze vacature willen neem dan ook contact op met Sandra.

Goed om te weten:

  • de (online) selectiegesprekken zullen doorlopend plaatsvinden;
  • bij voldoende passende sollicitanten zal de vacature worden gesloten;

voldoe je niet helemaal aan het profiel, maar denk je wel dat deze functie bij je past? Aarzel niet om contact op te nemen en overtuig ons met je motivatie!

Van stilstaan in de tijd
naar investeren in je mensen

Doe de gratis Upgrade scan en ontdek welke hulp er is voor jouw bedrijf

Doe de scan